Проектът на Стратегия за кръгова икономика трябва да бъде завършен до януари 2022 г.

Проектът на Стратегия за кръгова икономика трябва да бъде завършен до януари 2022 г.

Проектът на Стратегия за кръгова икономика, разработен от Министерството на околната среда трябва да бъде финализиран до януари 2022 г. и внесен в Министерския съвет. Това съобщи заместник-министърът на околната среда и водите Ренета Колева заяви по време на конференцията “Зеленият преход – решения и предизвикателства за България”, организирана от DIR.BG и сайта за енергетика, екология и икономика 3e-news.net.

За прехода от линейна към кръгова икономика в управлението на отпадъците се залагат редица цели, като една от тях е удължаване на жизнения цикъл на продуктите чрез политики и технологични решения, които да спомогнат използването, поправката и рециклирането на продуктите и материалите. Нарастващото търсене на суровини и енергийни ресурси при ограниченото им предлагане води до необходимостта от развитието на иновациите и затова в партньорство с бизнеса и науката ще се търсят нови технологични решения в промишлеността, каза Колева. Тя изтъкна, че е от ключово значение за мерките срещу измененията на климата е по-разумното използване на суровините, като промяната трябва да обхваща целия производствен цикъл.


Конференцията е организирана от Dir.bg и 3Е-news с подкрепата на “Филип Морис България”, “Аурубис България”, VISA, “УниКредит Булбанк”, “Дънди Прешъс Металс”, Brown to Green,”ПроКредит Банк”, “Дейзи Тех АД”, “Загорка”, “Контур Глобал Марица Изток 3”, ЧЕЗ, “Девня Цимент”, “AES Bulgaria”, “Контракс”, “Солвей Соди”, “Геотехмин ООД”, “Bianchi Coffee”,”Еdoardo Miroglio”, “White Water”.

Партньори са Националното сдружение на общините в Република България (НСОРБ), Българската федерация на индустриалните енергийни консуматори (БФИЕК), Индустриален клъстер “Средногорие”, Индустриален клъстер “Електромобили”, Институт за енергиен мениджмънт, Център за устойчиви финанси и енергетика, Пан Европа България, Атлантически клуб, Асоциацията на индустриалния капитал в България (АИКБ), Българската стопанска камара, Американска търговска камара в България (AmCham), Българска асоциация по рециклиране, Браншова асоциация “Полимери”.

Медийни партньори на инициативата са: БНТ, bTV Media Group, БНР, БТА и списание “Мениджър”.